Český festivalový trh zažije v příštím roce jednu technologickou premiéru. Organizátoři hudebního festivalu Majáles z občanského sdružení StudentZone zcela odbourají vstupenky a zavedou vstup výhradně prostřednictvím náramku s čipem.
Akce, která zahrnuje tři samostatné Majálesy v Praze, Brně a Hradci Králové na přelomu dubna a května 2014, tak bude prvním bezhotovostním festivalem v Česku. Čipový náramek bude sloužit nejen ke vstupu, ale umožní i platby za občerstvení, nápoje a merchandising ve festivalovém areálu. To výrazně zrychlí obsluhu tisíců návštěvníků. Čip přitom bude jediný platební prostředek v prostoru festivalu.
Dobít čip bude možné přes web platební kartou, PayPalem či převodem hotovosti nebo přímo na místě festivalu (hotovost, karta). Náramky se budou prodávat na vybraných místech (například knihkupectví Neoluxor), zásilkovým prodejem nebo budou k dostání u takzvaných ambasadorů Majálesu.
Dodavatelem čipového systému je společnost Intellitix, kterou založili zkušení showbyzoví podnikatelé Serge Grimaux a Martin Ernault. Ti před dvěma roky získali na rozjezd tři miliony dolarů od fondu Credo Ventures. Intellitix již čipové náramky dodává na festivaly Tomorrowland v Belgii, Loopalooza a Coachella v USA nebo Rock in Rio v Brazílii.