Pokračující pokles zájmu zákazníků o plazmové (PDP) televize i v loňském roce snížil výkon výrobce televizorů Panasonic AVG Networks Czech.
Firmě v roce 2013 klesly tržby na 24,78 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o téměř 16 procent. Dobrá zpráva je, že se významně podařilo zbrzdit pád z roku 2011, kdy tržby klesly o 33 procent. Vzhledem k dlouhodobě klesající poptávce se vedení společnosti, z drtivé většiny orientované na vývoz, rozhodlo na počátku letošního roku ukončit výrobu PDP televizorů.
Díky úsporným opatřením (snížení materiálové nákladovosti produkce) a produktové inovaci se český Panasonic již druhý rok pohybuje v plusu - zisk loni dosáhl 330 milionů korun, o rok dříve to bylo 60 milionů. V letech 2010 a 2011 společnost kvůli nižším prodejům PDP přístrojů, poklesu tržních cen obecně a kurzovému vývoji prodělala přes devět miliard korun.
Vývoj prodejů jednotlivých typů televizorů českého Panasonicu v tabulce (částky v miliardách korun):