Jedna ze dvou hlavních showbyznysových firem miliardáře Zdeňka Bakaly, skupina Luxury Brand Management (LBM), prošla v posledních měsících viditelnou proměnou. Vedení firmy rovněž plánuje letos nastoupit do nového segmentu.
Pod LBM v loňském roce přešla společnost Prospekta Moda CZ, která provozuje 14 kamenných obchodů s luxusní módou, z toho sedm v Pařížské ulici v Praze a zbývající na Starém Městě v Praze nebo na Letišti Václava Havla a na dalších místech. Doplnila tak dva pilíře skupiny - John Grove & Partners (šperky a hodinky) a M Marketing (soutěž Česká Miss).
Celá skupina loni utržila přes 800 milionů korun, z toho okolo 50 procent připadá na Prospekta Moda CZ. EBITDA dosáhla 35 milionů korun, v letošním roce by měla narůst na 45 až 50 milionů. Firma (na fotce ředitelka Martina Matoušková) se od letošního roku hodlá změřit i na segment "affordable luxury", tedy zboží o úroveň níže než dosavadní sortiment. V plánu je otevření nového obchodu s tímto zboží, v tuto chvíli se tipuje vhodná lokalita v Pařížské nebo na Příkopech.
LBM, která má aktiva i v Maďarsku, Polsku, Německu nebo na Slovensku, se do budoucna hodlá zaměřit hlavně na Českou republiku. Zastupuje luxusní značky Hublot, Audemars Piguet, Vertu, Boucheron, La Perla, Salvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Valentino nebo Armani. Hlavními akcionáři jsou Zdeněk Bakala (66 procent) a Michaela Bakala (30 procent).