Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize prodala vílu Amálku do Japonska

10:44, 25. 4. 2014
Televize Aleš Borovan

Je to je jeden z nejvýraznějších merchandisingových kontraktů, které Česká televize v posledních letech realizovala směrem do zahraničí.

Kavčím horám se v loňském roce podařilo dojednat prodej práv k 90 druhům merchandisingových výrobků víly Amálky pro japonský hračkářský obchod Kiddy Land v objemu přes milion korun. ČT se již dříve do země vycházejícího Slunce podařilo prodat 13-ti dílný animovaný televizní seriál Říkání o Víle Amálce z roku 1975.

Další nejprodávanější produkty z Edice ČT v loňském roce:

  • kniha Krysáci, celkový prodej 27,5 tisíce kusů
  • kniha Krysáci jsou zase spolu, 10,2 tisíce kusů
  • Chaloupka na vršku - nové příběhy, 10 tisíc kusů
  • DVD Vyprávěj komplet, 6,5 tisíce kusů
  • DVD Zdivočelá země, 3,3 tisíce kusů
  • Filmový kalendář, 22 tisíc kusů

Celkově obchodní oddělení ČT v roce 2013 zvedlo výnosy o 52 milionů na 324 milionů korun. Oddělení Telexportu navýšilo výnosy skoro o 50 procent na 61,5 milionu korun. Meziroční porovnání některých segmentů v tabulce (údaje v milionech korun):

zdroj: čt