Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tendr CzechTourismu na PPC kampaň pro internetové portály nabírá zpoždění

16:52, 6. 5. 2014

Mělo to být původně běžné výběrové řízení agentury CzechTourism (ministerstvo pro místní rozvoj) za pár milionů, přičemž vítěz měl být vybrán již v lednu. Od fakticky prvního vyhlášení tendru na PPC (pay per click) kampaň však uběhlo půl roku, aniž by bylo jasné, kdo zajistí PPC propagaci portálů Czechtourism.com a Kudyznudy.cz

I druhý pokus s poněkud mírnějšími kritérii z února letošního roku nabírá zpoždění: kampaň s předpokládanou hodnotou 10 milionů korun bez DPH měla začít v květnu (do listopadu), CzechTourism však předpokládá, že vítěz bude znám až v průběhu několika týdnů. Přitom obálky s nabídkami zájemců se otevíraly už na konci března.

Podle informací Borovan.cz se druhého pokusu o tendr zúčastnily Aegis Media Central Services, Mindshare, TTV marketing communications a C&B. Ceny všech zúčastněných se pohybovaly od 9,2 milionu do 9,9 milionu korun s jedinou výjimkou: s výrazně nižší cenou měla přijít Aegis Media. Ta již dříve pro CzechTourism zajišťovala nákup médií v kampani o bezplatném vzdělávání v cestovním ruchu.

Vítěz tendru na PPC kampaň má zajistit příchod dostatečného počtu uživatelů na propagované webové stránky. Minimální výkon kampaně za uvedené období je 1,6 milionu kliků za celé období s daným rozložením:

  • Kudyznudy.cz - vyhledávání Česko: 800 tisíc kliků, vyhledávání Slovensko: 100 tisíc kliků, bannery SR: 100 tisíc kliků
  • Czechtourism.com - Polsko: 300 tisíc kliků, USA: 150 tisíc kliků, Německo: 130 tisíc kliků, Japonsko: 20 tisíc kliků

Každý z webů má mít minimální počet návštěv za měsíc v průběhu kampaně - 25 tisíc. Z celkového rozpočtu má být alokováno minimálně 70 procent na Czechtourism.com a maximálně 30 procent na Kudyznudy.cz. Váha kritérií pro výběr vítěze: cena - 50 procent, garantovaný výkon kampaně - 50 procent.