Pokud velkouzenář a ministr financí Andrej Babiš mínil loňskou koupi vydavatelství Mafra jako finanční investici, budou muset jeho manažeři přidat minimálně o 100 procent. Prodej hlavních produktů ministrovy vydavatelské společnosti totiž taje jako jarní sníh na slunci.
Zatímco deník MF Dnes na konci prvního pololetí 2013, kdy Babiš Mafru za několik miliard koupil, měl průměrný prodaný náklad 194 979 výtisků, o rok později to bylo v průměru o více než 20 tisíc kusů méně. Porovnání prodejů MF Dnes a LN v tabulce, období 1H2013 a 1H2014
Setrvalý a pokračující sešup dvou deníků není pro Babiše dobrá zpráva. Již loni musel za své angažmá v printovém byznysu krvavě platit. Dva jeho vydavatelské domy, AGF Media a Mafra (plus jím sponzorovaná firma Léko Media Group), v roce 2013 prodělaly dohromady 969 milionů korun. Z toho na vydavatele MF Dnes a LN připadá prodělek 887 milionů korun (odpis dvou z osmi tiskárenských linek a změna metodiky posouzení hodnoty aktiv).