Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Češi v kinech loni utratili skoro 1,5 miliardy, nejvíce diváků přilákali Tři bratři

13:37, 20. 1. 2015
Film Aleš Borovan

Napínavé byznysové "drama" skončilo nakonec dobře: díky výbornému výkonu filmů v průběhu prosince (třetí Hobit, Pohádkář) vykázal celý kinotrh za rok 2014 mírný růst. Zatímco diváci v roce 2013 utratili za lístky do kina 1,424 miliardy, loni to bylo 1,463 miliardy korun.

Meziroční nárůst tak činil 39 milionů korun. Ještě za prvních 11 měsíců roku 2014 činil náskok v tržbách pouze 26 milionů. Za růstem jednoznačně stojí vyšší návštěva, která meziročně narostla o více než 500 tisíc na 11,559 milionu diváků. Naopak průměrná cena lístků loni klesla ze 128,80 koruny na 126,54 koruny. 

Nejnavštěvovanějším filmem roku 2014 se stal snímek Jana Svěráka Tři bratři (foto) s návštěvností skoro 700 tisíc diváků, tržby přesáhly 77 milionů. Další pořadí TOP 5 podle návštěvnosti (tisíce) plus tržby v milionech korun:

  • Hobit: Bitva pěti armád     597     92
  • Jak vycvičit draka 2          446     59
  • Vlk z Wall Street                317     44
  • Rio 2                                  272      33

Nejúspěšnějším kinodistributorem se stal Cinemart, jehož tituly získaly 29,5 procenta z celkových tržeb, to znamená 432 milionů korun. Následoval Falcon (21,3 procenta; 311 milionů), Warner Bros. (16,4 procenta; 241 milionů), Bontonfilm (9,9 procenta; 144 milionů) a Bioscop/AQS (7,1 procenta; 104 milionů).