Místní televizní a filmoví hráči plus konzumenti mají čerstvě představu hrubého časového rámce, během kterého hegemon na poli placeného VOD streamingu Netflix velmi pravděpodobně vstoupí do České republiky a výrazně zamává celým showbyznysovým trhem.
Tento týden při prezentaci výsledků za rok 2014 šéfové Netflixu uvedli, že by v příštích dvou letech chtěli expandovat do dalších 150 zemí (nyní působí v 50 teritoriích - například Německo, Kanada, USA, Rakousko atd.) včetně Česka a stát se tak globální VOD službou. Znamená to vstup na šest trhů měsíčně během následujících 24 měsíců, v nejbližším výhledu je nyní Austrálie a Nový Zéland. Současný počet 55 milionů předplatitelů tak podle všeho v následujícím období poroste milionovým tempem.
Naznačená expanze znamená, že lokální hráči jako CET 21, FTV Prima, Tesco, Alza.cz, Seznam.cz nebo Hollywood Classic Entertainment již mají jen několik měsíců, maximálně pár let, na nerušené hrátky s českými napodobeninami Netflixu typu Voyo.cz, Play.iprima.cz, Clubcard Kino, Stream.cz nebo Ivio.cz, které doposud generovaly drobné.
Pro udržení se na trhu vedle buldozeru Netflix bude pro podobný typ služeb nyní životně důležitý unikátní obsah, to znamená investice do vlastních TV sérií, minisérií nebo filmů. Zde mají televize značný know-how náskok před subjekty typu Alza.cz nebo Tesco, jejichž core byznys přece jen leží v jiných oblastech. Na druhou stranu sázka na produkci čistě pro internet může do určité míry televizím narušit zavedený prodej TV inzerce.
Plus samozřejmě vedle stávajících stanic se novým poptávajícím po lokálním contentu stane samotný Netflix (podle některých dřívějších vyjádření by lokální obsah měl činit 10 až 20 procent nabídky v dané zemi). Pro místní produkce tedy jednoznačně pozitivní výhled, zahrnující možné zamyšlení, proč si ty nejlepší současné nápady neschovat až pro amerického obra. Navíc když je bude moci dostat do celého světa.