Český rozhlas spustí digitální rádio pro Prahu a chce více peněz od koncesionářů a od státu
Tým ředitele Českého rozhlasu Petera Duhana (foto) chce letos o notný kus pokročit v přechodu na digitální vysílání. V průběhu roku hodlá spustit experimentální vysílání digitálního rádia pro Prahu s dosahem 10 až 15 procent populace. Na tento experiment pak naváže pilotní digitální vysílání. Současně ČRo připravil strategii digitálního vysílání, která je mixem rozumných věcí plus docela kontroverzních požadavků.
Výběr z digitální strategie ČRo:
- vyhradit multiplex veřejné služby pro Český rozhlas
- vyhrazení prostoru pro ČRo v komerčním regionálním multiplexu
- efektivní způsob přidělení kmitočtů komerčním subjektům
- odstranit limity počtu celoplošných stanic jednoho rozhlasového provozovatele
- zavést povinnosti pro prodejce elektroniky a automobilů
- vznik technického plánu přechodu (jízdní řád digitalizace) obsahující termín switch off analogového vysílání
- zvýšení rozhlasového poplatku o 5 procent a jeho účelové vázání na digitalizaci
- úprava zákona o DPH - možnost uplatnit nárok na odpočet DPH a plánovanou rozpočtovou ztrátu krýt z vratky DPH za minulá období
- žádost o účelovou státní dotaci
- doplnit vysílání o doprovodná data (EPG)
- příprava nových stanic, například ČRo Sport Rock
- legislativně podpořit dostatečnou nabídku přijímačů na trhu