V prvním polovině roku 2016 vypíše Asociace televizních organizací (ATO) ostře sledovaný tendr na zajištění peoplemetrového měření televizní sledovanosti (PEM).
Vítěz výběrového řízení bude PEM zajišťovat v letech 2018 až 2022. V současné době má měření na starost společnost Mediaresearch (nyní Nielsen Admosphere). Nový výzkum by už měl zahrnovat i měření crossmediální konzumace videoobsahu (tj. včetně internetu).
Minulý tendr na PEM v letech 2013 až 2017 hrozil zcela rozvrátit televizní a reklamní trh. Televizi Nova pod vedením superšéfa Adriana Sarbua a Jana Andruška se nelíbil výsledek řízení, které na podzim 2011 vyhrál právě Mediaresearch (tendru se rovněž účastnily ACNielsen, TNS Aisa a GfK Czech) s cenou něco pod 300 milionů korun za pět let.
CET 21 v závěru roku 2012 spolu s Médeou Jaromíra Soukupa založila vlastní Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) a vystoupila z ATO. Nové sdružení mělo postavit druhý panel měření TV sledovanosti, realizátorem se měla stát společnost ACNielsen. Po Sarbuově a Andruškově vyhazovu z Novy a nástupu současného vedení Christopha Mainusche však byla celá akce na konci roku 2013 uložena k ledu. CET 21 je v současné době obchodním partnerem ATO.