Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorový obr BigBoard Praha v pololetí stále přes 400 milionů

12:27, 9. 9. 2015
Reklama/PR Aleš Borovan

Největší hráč na trhu venkovní reklamy BigBoard Praha (BB) dosáhl za první pololetí 2015 výnosů ve výši 413 milionů korun, v meziročním srovnání došlo k nepatrnému snížení o 2 miliony.

Z celkové částky výnosů připadá na pronájem billboardů 392 milionů (meziroční nárůst o 3 procenta). Firma skončila za 1H vzhledem k růstu nákladů na prodej a velkému objemu finančních nákladů (obsluha dluhu) v minusu 28 milionů (o rok dříve ztráta činila 4 miliony).

K největším dceřinkám BB patří reklamní společnosti Czech Outdoor (8000 reklamních ploch) a outdoor akzent (6400 reklamních ploch) plus obchodní zastoupení BigMedia. Majoritním vlastníkem BigBoard Praha je se 60 procenty JOJ Media House, 20 procent drží Richard Fuxa a 20 procent Touzimsky Media (podle některých spekulací má být za touto společnosti miliardář Martin Roman).

Podle údajů BB trh venkovní reklamy za první kvartál 2015 vykázal meziroční pokles v ceníkových cenách o 3,2 procenta Naopak v druhém kvartálu mělo dojít k meziročnímu nárůstu 5,8 procenta. Za celé pololetí 2015 trh s OOH rostl meziročně o 1,4 procenta.