A teď jedna informace, kterou Borovan.cz loni na podzim přinesl na trhu jako první a která je nyní oficiálně uvolňována konkurenčním médiím (my přinášíme další podrobnosti): dlouholetá šéfka mediální agentury MediaCom Praha (GroupM) Petra Pipková (foto) přechází do vedení komunikační agentury Knowlimits Group.
Pipková se od ledna stává členem představenstva a managing partnerem v Knowlimits. Výhledově by se měla stát i podílníkem celé skupiny, kterou většinově ovládá Jan Vidím ml. Co se týká MediaComu, Pipková, která zde pracovala od roku 1997, bude v následujících měsících předávat agendu novému managing directorovi Martinovi Králíkovi. Současně opouští pozici jednatelky firmy.
Knowlimits Group se v posledních letech stala hbitou štikou trhu komunikačních a mediálních agentur. Kromě Česka působí i na slovenském, polském a maďarském trhu, kde před několika týdny založila dceřiné firmy. Celkový obrat za tyto regiony se v roce 2015 pohyboval mezi 800 miliony a jednou miliardou korun. Kromě divize mediální agentura má i PR nebo internetovou divizi. K největším klientům patří Alza.cz, Wormelen Group miliardáře Petra Homolky nebo Česká pošta.
Dá se očekávat, že s nástupem Pipkové začne Knowlimits více mluvit do soutěžení v tendrech zejména velkých národních zadavatelů jako je kupříkladu Budějovický Budvar. Otazníkem zůstává, zda a kteří klienti MediaComu odejdou za Pipkovou do Knowlimits. MediaCom Praha patří k vůbec největším hráčům v segmentu mediálních agentur, jeho obrat v roce 2014 dosáhl 1,786 miliardy korun (meziroční nárůst o 150 milionů).
K největším klientům firmy patří/patřily T-Mobile, Škoda Auto, Procter & Gamble, Danone, UniCredit Bank, Porsche nebo Wrigley. Vzhledem k tomu, že je se v těchto případech jedná o nadnárodní hráče a globální dealy, bude se případný pohyb od MediaComu do Knowlimits týkat spíše menších lokálních značek.