Asociace vydavatelů audioknih, která sdružuje velkou část největších hráčů v příslušném segmentu, dala na základě prodejních dat dohromady první podrobnou zprávu o trhu s mluveným slovem (nejde tedy o odhady). Jeho objem v roce 2015 dosáhl skoro 82 milionů korun.
Z toho na fyzický prodej připadlo přes 61 milionů a na digitální distribuci 20,5 milionu korun. Čísla nepokrývají celý trh s audioknihami, nýbrž jeho majoritní část. Pro srovnání: velikost trhu s e-knihami se odhaduje na více než 120 milionů, celého knižního trhu pak na 7 miliard korun.
Třemi největšími vydavateli audioknih byly podle zprávy loni Radioservis (31,31 procenta), Supraphon (27,5 procenta) a Tympanum (25,24 procenta). Výrazně je zastoupen ještě Popron Music (7,72 procenta). vydavatelé se o zbývající podíl na trhu dělí vždy několika procenty nebo desetinami procent: Mladá fronta (2,60 procenta), AudioStory (2,49 procenta), Kristián (1,81 procenta), Země pohádek (0,86 procenta) a Audiotéka (0,47 procenta). Členem asociace nejsou a tedy ve zprávě nejsou uvedeni další vydavatelé: Albatros Media, Lumeni, Vyšehrad nebo Panteon.
Zákazníci si nejčastěji kupovali tituly pro děti a mládež (32 procent), beletrii (18 procent) a detektivky, thrillery (15 procent). Zde pořadí sedmi nejprodávanějších titulů v roce 2015: