Češi v loňském roce navýšili útraty za knihy v internetových a kamenných knihkupectvích, celkový objem trhu vzrostl o cca 300 milionů na 7,5 miliardy korun (včetně DPH). V procentuálním vyjádření se jedná o meziroční růst o více než 4 procenta. Vyplývá to z analýzy a odhadu Svazu českých knihkupců a nakladatelů (SČKN).
E-shopy se na celkovém prodejním čísle podílely 23 až 25 procenty. Prodeje elektronických knih v roce 2015 vystoupaly na 106 milionů korun (1,4 procenta celého objemu), fyzických audioknih na 61 milionů (0,8 procenta). V koncových cenách bez DPH je pak růst ještě vyšší, neboť v průběhu daného období došlo ke snížení sazby DPH na knihy z 15 procent na 10 procent. Za příznivými čísly stojí oživení ekonomiky a růst spotřeby plus řada doprovodných faktorů: od změny DPH až po útraty základních a středních škol.
Celkem v roce 2015 vyšlo na knižním trhu 16,6 tisíce titulů, v meziročním srovnání o 250 méně. Na dětské knihy připadá 11 procent celkové produkce, na beletrii 32 procent. Největšími vydavateli podle počtu titulů zůstaly Albatros Media (885 publikací) a Euromedia Group (560)
Tržby největších velkodistributorů v milionech korun podle SČKN (zde ovšem analýza porovnává různá období u různých hráčů):
Největší knihkupecké sítě (číslo značí počet prodejních míst):