Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Prima zdraží reklamu o 7 procent

10:40, 1. 3. 2013

Zadavatelé reklamy, kteří chtějí inzerovat na kanálech FTV Prima, budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Druhá komerční televize od dubna zdraží ceny inzertního času, v průměru o 7 procent. Management Primy (na fotce ředitel Martin Konrád) tak logicky reaguje na silný převis poptávky ze strany mediálních agentur a inzerentů. Momentální reklamní kapacita Primy je přibližně 400 milionů korun, její obchodníci však registrují poptávku v objemu cca 550 milionů.

Proud reklamních investic do Primy významně zesílil od počátku letošního roku poté, co se konkurenční Nova rozhodla od ledna neposkytovat zadavatelům slevu a držet nasazené ceny reklamy pro rok 2013. Prodeje GRP (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) na hlavním kanálu Novy tak na začátku února spadly až o 60 procent.

S velkou pravděpodobností se dá čekat, že CET 21 v letošním roce vykáže rozsáhlý pokles výkonu. Loňské tržby Nova Group se snížily o 7 procent na 4,67 miliardy korun, OIBDA (provozní zisk před odpisy a amortizací) se dokonce propadla o více než 20 procent na 1,97 miliard korun. Naopak Prima rostla - celkové tržby Prima family, Prima Cool a Prima love v roce 2012 dosáhly 2,497 miliardy korun, o 5 procent více než v roce 2011.