Dále sledujeme současnou nelehkou situaci internetového stroje na peníze Seznam.cz miliardáře Iva Lukačoviče, které jsme se věnovali v několika článcích (viz odkazy pod tímto textem). S několika zajímavými čísly přišel i oficiální projekt AdMonitoring, sledující výdaje do celoplošné internetové reklamy.
Zatímco v listopadu 2015 inzertní výkon Seznam.cz (na fotce obchodní ředitel Michal Heisig) v ceníkových cenách dosáhl 315 milionů korun, o rok později to bylo pouze 258 milionů korun. Meziroční pokles tak činí 57 milionů korun. Sešup se ovšem netýká pouze jednoho měsíce - v říjnu 2016 inzertní výkon Lukačovičova podniku činil 240 milionů, v meziročním srovnání o 31 milionů méně. Stále se sice jedná o ceníkové ceny, konstrukt bonusů a slev by měl být obdobný. Seznam.cz ohlásil, že agenturní bonusy ruší od ledna 2017.
Naopak radovat se mohou mediální manažeři Andreje Babiše. Inzertní výkon vydavatelství Mafra stoupl v listopadu 2016 meziročně o 89 milionů na 156 milionů korun (všechny cifry v ceníkových cenách). Podle zástupců měřící společnosti Nielsen Admosphere za tímto nárůstem má být údajně z určité části aktualizace ceníku.