Čisté útraty reklamních zadavatelů a mediálních agentur za rádiovou reklamu během prvního čtvrtletí 2017 mírně stouply o 8 milionů korun.
Celkově tak reklamní investice do rádií za dané období dosáhly úrovně 285 milionů korun. Ještě v roce 2014 bylo stejné číslo na úrovni 257 milionů. Čisté investice představují objem v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků.
Trh rozhlasové reklamy rostl v 1Q 2017 meziročně o 2,9 procenta. Národní a regionální trh rostl zhruba stejným tempem, větší podíl ale získává přímý obchod nad agenturním. Rostoucími sektory za dané období byly telekomunikace, zábava a volný čas a elektronika, naopak klesaly hobby a vzdělávání.
V roce 2016 největší rádiová zastupitelství - Český rozhlas, Regie Radio Music, Media Marketing Services a Radio United Service - prodala reklamní čas zastupovaných stanic za 1,502 miliard korun (fakturované, nikoliv odvysílané objemy). V meziročním srovnání to představuje nárůst o 37 milionů korun, tedy přes 2,5 procenta.