Byznys s luxusním zbožím kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (foto; kauzy OKD, hornické byty atd.) připomíná v posledních letech spíše černou díru na peníze.
Za rok 2016 zastřešující společnost Luxury Brand Management (LBM; Bakala zde drží 100 procent) skončila ve ztrátě 106 milionů korun. O rok dříve přitom prodělek činil 153 milionů . Odpisy v obou letech se pohybovaly okolo 20 milionů. Za poslední tři roky kumulovaná ztráta LBM dosáhla 575 milionů korun (!).
Bakalova firma v posledním období kromě jiného trpěla odlivem bohaté ruské klientely (podle některých zdrojů měla spadnout až o 20 procent oproti době před protiruskými sankcemi). Tržby za uplynulý rok spadly o 11 milionů na 610 milionů korun. Ještě v roce 2013 se konsolidované tržby skupiny LBM pohybovaly na úrovni 812 milionů korun.
LBM provozuje síť 24 butiků s luxusními značkami Audemars Piguet, Breitling, Zenith atd. a je vlastníkem franšíz na prodej zboží módních značek jako Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Versace, Bottega Veneta nebo Tod‘s. V uplynulém roce bylo zavřeno či prodáno celkem 9 butiků firmy.