Mobilní operátor O2 Czech Republic (většinový majitel miliardář Petr Kellner) za prvních šest měsíců letošního roku mírně navýšil výkon v řádu jednotek procent.
Celkové konsolidované výnosy (český a slovenský trh) se meziročně zvedly o 1,4 procenta na 18,516 miliardy korun. Z toho na mobilní segment v Česku připadá 9,785 miliardy a na fixní segment (opět Česko) 5,35 miliardy korun. Za tímto růstem stojí zejména vyšší výnosy z O2 TV, z podnikání na Slovensku a z mobilních dat. "Na Slovensku ve druhém pololetí zintenzivníme investice do výstavby vlastní mobilní sítě s cílem snížit závislost na národním roamingu a zlepšit tak do budoucna naši ziskovost. Budeme rovněž pokračovat v dalším rozšiřování 4G LTE sítě s cílem uspokojit rostoucí poptávku zákazníků po mobilních datech," uvedl ředitel O2 Tomáš Budník (foto).
Zisk společnosti narostl o 3,2 procenta na 2,632 miliardy korun. EBITDA (zisk před úroky, odpisy, amortizací a zdaněním) se mírně zvedl o 40 milionů na 5,093 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků prakticky zůstal nezměněn, na konci června 2017 se pohyboval na úrovni 4,903 milionu. Počet uživatelů placené televize O2 TV se zvýšil o 3,5 procenta na 225 tisíc.
Mobilní operátor rovněž prodloužil dobu, po kterou smí používat značku O2, o tři roky do ledna 2022. "I nadále zůstaneme členem partnerského programu skupiny Telefónica. S tím bude spojená předplatba ve výši zhruba 900 milionů korun, kterou musíme zaplatit do konce tohoto roku," řekl finanční ředitel Tomáš Kouřil.