Medizastupitelství Atmedia, které zastupuje malé a tematické televize, mění obchodní politiku pro rok 2018. V souvislosti s neexkluzivním dealem s Media Clubem (FTV Prima) začíná prodávat na dvě nové cílové skupiny 15 až 69 let a 4 až 14 let. Dosavadní prodejní skupiny 15+ a 15 až 54 let budou zrušeny.
V rámci změny dojde k navýšení cen reklamy pro příští rok vzhledem k růstu sledovanosti a zvyšující se vyprodanosti zastupovaných tematických stanic. "Uvedené faktory nás vedou k přesvědčení upravit obchodní nabídku z hlediska cen. Průměrné navýšení ceny o 20 procent vidíme jako nástroj korekce postavení segmentu tematických stanic na českém trhu," uvedla Iva Pantůčková, obchodní ředitelka Atmedia. V letošním roce Atmedia zdražila v průměru o 15 procent. U nejžádanějších balíčků došlo ke zdražení až o 20 procent.
"Díky vyšší sledovanosti mohla společnost doručit zadavatelům více GRPs, na jednu kampaň více než 400 GRPs. Za prvních devět měsíců letošního roku jsme dosáhli podílu na sledovanosti 3,47 procenta ve skupině 15 až 69 let," doplnila Pantůčková. Firma pod vedením Michaely Vasilové (foto) i pro příští rok zachovala pět obchodních balíčků – balíček čtyř dětských stanic atkids (CS 4 až 14 let), atchoice s možností výběru 8 až 17 stanic, atadults, atmax a atsmart (všechny pro cílovou skupinu 15 až 69 let).
Atmedia na trhu obchoduje reklamní prostor 26 menších a tematických televizních stanic (AXN, CS film, Disney Channel, Film+, Joj Cinema atd.). Z toho 16 jich je měřených v rámci ATO/Mediaresearch. Před několika týdny byl oznámen nový vlastník. Novým papírovým majitelem se stal kyperský vehikl VM Media Investment s možnými vazbami na některého z domácích hráčů.