Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Čisté reklamní investice do rádií za 1Q 2018 se přiblížily 300 milionům

22:29, 6. 5. 2018

Trh s rádiovou reklamou pokračoval v mírném růstu i v prvním kvartálu 2018. 

Investice reklamních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích od ledna do března 2018 přesáhly 293 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 8 milionů. Oproti stejnému období 2015 se tyto výdaje inzerentů zvedly o 26 milionů.

Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Čísla jsou založena na expertním odhadu prodejců rádiové reklamy v Českém rozhlasu, Radio United Services/Media Club, Regie Radio Music a Media Marketing Services.

Za první tři letošní měsíce v rádiích rostly reklamní sektory maloobchod, finance, auto moto a volný čas. Naopak klesl farmaceutický průmysl. Přitom reklamní investice prostřednictvím mediálních agentur rostly rychleji než investice přímých zadavatelů.