Trh s rádiovou reklamou v České republice pokračuje v mírném navyšování objemu.
Investice inzertních zadavatelů a mediálních agentur do nákupu reklamního prostoru v rádiích za druhé čtvrtletí dosáhly 501 milionů korun. V meziročním srovnání za stejné období to představuje nárůst o 14 milionů, je to tržebně nejsilnější čtvrtletí od počátku měření. Nákupy inzerce v rádiích za celé první pololetí 2018 meziročně narostly o 22 milionů na 794 milionů korun.
Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Čísla jsou založena na expertním odhadu prodejců rádiové reklamy v Českém rozhlasu, Radio United Services/Media Club, Regie Radio Music a Media Marketing Services.
Nejvíce od dubna do června 2018 rostly reklamní sektory hračky, maloobchod potravin, rychloobrátkové zboží a zdravotnické potřeby. Naopak klesaly sektory pojišťovny, pneu, textil a krmiva. "Reklamní investice prostřednictvím mediálních agentur rostly rychleji než investice přímých zadavatelů. V celkovém objemu ale stále hrají hlavní roli přímí/neagenturní zadavatelé reklamy."