Tým kolem obchodního ředitele TV Nova Jana Vlčka (foto) si věří. Vzhledem k vysoké poptávce inzerentů a ekonomické konjunktuře v Česku připravil ne úplně zanedbatelné průměrné zdražení reklamy na největší komerční televizi v roce 2019.
Podle informací Borovan.cz by se cena reklamy (tj. cena za GRP v cílové skupině 15 až 54) na TV Nova od ledna 2019 měla zvýšit v průměru o 12 procent. "Jedná se o základní úpravu ceny při průměrném umístění kampaně v průběhu celého roku. Vzhledem k tomu, že ne každý klient investuje "přesně průměrně", tak bude docházet k mírným odchylkám dle toho, v jaké struktuře přesně daný klient investice umístí," uvedl Vlček pro Borovan.cz.
Samotné navýšení referenčních CPP (cenu ratingového bodu při délce reklamního spotu 30 sekund) v jednotlivých pásmech podle objemu objednávky inzerenta se pohybuje z velké části okolo 7 procent. Kupříkladu referenční CPP v pásmu do 1,999 999 milionu korun bude od počátku příštího roku 25 114 koruny. Letos je to 23 471 koruny (meziroční nárůst o 7 procent).
Další procentní nárůst pak "obstarávají" o něco navýšené měsíční koeficienty - kupříkladu únorový koeficient se od ledna 2019 zvedne z 0,85 na 0,90, březnový z 1,05 na 1,10, květnový z 1,25 na 1,30 atd. Zvedají se koeficienty hlavně v high season.
Podle Vlčka je koncepčně nejzásadnějším posunem ve stavbě obchodních podmínek pro rok 2019 maximalizace synergií mezi TV a onlinem. "Kromě již zavedeného spojení formou ostatních mediálních kanálů zavádíme konkrétní produktové nabídky, které budou oba mediatypy propojovat a poskytovat klientům výrazně vyšší efektivitu mediálního zásahu. Když si klient vybere pořad/show jako hlavní partner a z pohledu positioningu a cílové skupiny se tento pořad k jeho značce opravdu hodí, spojí se s ním jak při vysílání, v upoutávkách a rozhovorech, tak v našem online portfoliu včetně sociálních sítí," doplnil pro Borovan.cz Vlček.