Český rádiový trh pokračuje v mírném navyšování útrat reklamních zadavatelů a mediálních agentur v řádu nízkých desetimilionů.
Čisté investice do rozhlasové reklamy za první tři kvartály 2018 dosáhly 1,060 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst cca o 30 milionů korun. Útraty zadavatelů jen za třetí čtvrtletí 2018 dosáhly 266,5 milionu. O rok dříve za stejné období to bylo přes 259 milionů korun.
Jedná se o čisté investice (fakturovaný objem), tj. objem v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství a obchodníků. Čísla jsou založena na expertním odhadu prodejců rádiové reklamy v Českém rozhlasu, Radio United Services/Media Club, Regie Radio Music a Media Marketing Services.
Rostoucími segmenty zadavatelů reklamy do rádií v třetím kvartálu 2018 byly vlaková doprava, drogerie, potravinové doplňky a knihy. Naopak klesaly pojišťovny, nákladní automobily a státní správa. Podle odhadu by v posledním čtvrtletí letošního roku měly růst finance, zdravotnictví a maloobchod - elektro, klesat pak auto moto.