Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Billboardový multimilionář rozjíždí propagaci Alfonse Muchy

12:06, 27. 4. 2013
Reklama/PR Aleš Borovan

Jeden z nejmocnějších hráčů českého billboardového byznysu Richard Fuxa se naplno vrhl na ušlechtilého a nákladného koníčka. V těchto týdnech oficiálně odstartoval Nadační fond Richarda Fuxy, jehož cílem je "podpora a propagace originálních plakátů Alfonse Muchy ze sbírky Ivana Lendla v Česku a v zahraničí, stejně jako obecné šíření kulturního dědictví Alfonse Muchy".

V pražském Obecním domě nyní probíhá výstava sbírky, kterou Fuxa díky dohodám s Lendlem do značné míry ovládá.

Do Nadačního fondu se Fuxovi podařilo získat zajímavé spolupracovníky. Členem správní rady je bývalý špičkový tenista a nyní privátní bankéř Karel Nováček. Ve správní radě je i kurátor výstavy a dlouholetý kulturní organizátor Karel Srp.

Podnikateli Fuxovi patří 20 procent ve skupině BigBoard Praha, do které patří mimo mateřskou společnost ještě outdoor akzent, Český BillBoard, Czech Outdoor nebo BigMedia (producent výstavy v Obecním domě). Jen samotná firma BigBoard měl v roce 2011 tržby ve výši skoro 350 milionů korun, zisk činil přes 53 milionů korun.