Mediální agentury a reklamní zadavatelé utratily za rádiovou reklamu během třetího čtvrtletí 2019 v podstatě stejnou částku jako za stejné období 2018. Čisté rádiové útraty od července do září 2019 tak dosáhl 266,6 milionu korun.
Ještě v roce 2016 to bylo 253 milionů korun. Potvrzuje se, že 3Q je tradičně tržebně nejslabším kvartálem roku. Podle zástupců mediazastupitelství se investicím do rádiové inzerce dařilo letos růst nejvíce v srpnu, naopak slabší bylo září.
Celkové investice zadavatelů do rádií za první tři čtvrtletí 2019 činily 1,077 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 16 milionů více. Cifry jsou založeny na objemu v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. V úvahu se berou fakturované objemy, nikoli odvysílané.
Rostoucími sektory v 3Q 2019 se staly oděvy, textil, domácí elektrospotřebiče a pojištění. Naopak klesaly osobní automobily, HR/práce a kočárky a autosedačky. Výrazně rychleji rostly investice přímých zadavatelů, poptávka mediálek měla být v 3Q 2019 nižší.