Tržby sítě maloobchodních prodejen Datart (plus e-shop), které se specializují na elektroniku a domácí spotřebiče, v Česku a na Slovensku narostly v roce 2019 celkem na téměř 9,9 miliardy korun.
Meziročně vzrostly o 32 procent, v absolutním vyjádření o 2,4 miliardy. Jedná se o první uzavřený obchodní rok od fúze se zlínskou společností HP Tronic. "Náročnost fúze se v první polovině roku 2019 projevila na prodejních výsledcích. Nedosahovali jsme takových čísel, jaké by vykazovaly obě firmy, kdyby fungovaly odděleně. V tuto chvíli máme za sebou více než 90 procent procesu integrace a můžeme říct, že současné výsledky jsou důkazem fungujícího spojení," uvedl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP Tronic.
Datart výrazně posílil svou pozici na trhu především v posledním kvartálu 2019, ve kterém tržby meziročně zvýšil o 45 procent. "Dostali jsme se nad čísla samostatných firem před integrací," doplnil Mikoška. Skupina HP Tronic konkurenční síť elektroprodejen Datart převzala v létě 2017. K plné fúzi došlo o více než rok později, v srpnu 2018.
Společnost HP Tronic v době zahájení fúze provozovala prodejny Euronics, po začlenění Datartu se rozhodla soustředit hlavní retailové aktivity do značky Datart. HP Tronic od fúze rebrandovala více než sedmdesát prodejen Euronics na Datart a v průběhu minulého roku otevřela šest nových prodejen (v Uherském Hradišti, Brně, Příbrami, Praze, ve Dvoře Králové a ve Znojmě) a dalších šest zrekonstruovala. Do nového roku Datart vstoupil se 102 prodejnami v Česku a letos plánuje další expanzi a remodelaci stávajících prodejen.