Největší český e-shop Alza.cz (majitelem je skupina investorů v čele s Alešem Zavoralem) podle předběžných výsledků dosáhl v roce 2019 obratu ve výši 29,3 miliardy korun bez DPH (1,14 miliardy eur).
V meziročním srovnání to je nárůst o 4,4 miliardy korun. Rekordní rok přinesl 12,3 milionu objednávek, přes 37 milionů prodaných kusů zboží, báze unikátních zákazníků překročila hranici 4 miliony. Nejsilnějším nákupním dnem bylo pondělí 16. prosince 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun.
"Loňský rok byl plný inovací a investic. Firmě se i díky 2100 zaměstnancům dařilo růst meziročně i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 procent, Slovensko 15,4 procenta, Česko 15,5 procenta. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 procent na celkovém obratu a vidíme zde velký potenciál," uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
V roce 2019 některé segmenty překročily hranici dvou miliard tržeb - notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patřily televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 jsou: dárkový poukaz Alza.cz 500 Kč (20 EUR, 5 000 Ft), fitness náramek Xiaomi Mi Band 4 a MS Office 365 pro jednotlivce.
Trvale stoupající je i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží činila 11 tisíc korun. Celkem 56 procent zákazníků dalo přednost platbě kartou (28 procent online, 28 procent přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu).
Do roku 2020 e-shop vstoupil s nabídkou 272 tisíc položek. Firma letos plánuje rozsáhlé investice do služeb spojených s doručením zboží - mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibudou další AlzaBoxy. Investice budou směřovat i do rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i rozsáhlý nábor odborníků nejen z oblasti IT.