Mobilní operátor O2 Czech Republic (většinový vlastník Petr Kellner) v roce 2019 mírně zvedl tržby, čistý zisk v podstatě stagnoval a EBITDA narostl o 13 procent.
Společnost O2 v loňském roce utržila 38,8 miliardy korun (konsolidované číslo), o 2 procenta více (750 milionů) než v roce 2018. Z toho na mobilní výnosy v Česku připadlo 20,2 miliardy (meziročně plus 1,3 procenta) a na fixní výnosy v Česku 11,1 miliardy (plus 3,5 procenta).
Čistý zisk se jen velmi mírně zvedl na 5,46 miliardy a EBITDA narostl o 1,456 miliardy na 12,62 miliardy korun (plus 13 procent). "Investice v roce 2018 mířily do růstových oblastí, což se projevilo zvýšením provozního zisku v roce 2019," uvedl Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2, "tyto investice navýšily účetní odpisy a negativně tak ovlivnily náš čistý zisk, i ten však v průběhu roku již vykazoval pozitivní trend."
Počet registrovaných mobilních zákazníků v České republice loni vzrostl o 7,2 procenta na 5,858 milionu (smluvní služby 3,249 milionu). Nově představené tarify Neo s neomezenými daty volí třetina nových mobilních zákazníků. Počet tarifních zákazníků O2 TV ve sledovaném období narostl o 106 tisíc (31,4 procenta) na 443 tisíc. Počet uživatelů fixního vysokorychlostního internetu se zvýšil o 3,5 procenta na 835 tisíc. "Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí," doplnil ředitel O2 Jindřich Fremuth.