Čisté výdaje firem do komunikace v roce 2019 stouply o 6 miliard na 119 miliard korun. Vyplývá to z odhadu Asociace komunikačních agentur (AKA; na fotce zleva prezident Jan Binar, Ondřej Novák a prezident ASMEA Petr Chajda).
Objem investic do komunikace tak roste už čtvrtým rokem v řadě za sebou. Cifry AKA vychází z řady odhadů a monitoringu Nielsen Admosphere či SPIR Median. Jen například aproximativní odhad odhad čistých mediálních výdajů bez online Nielsen Admosphere se pohybuje na úrovni 61 miliard korun. "Kreativnímu průmyslu se v Česku daří. Daří se vyvážet komunikační služby do zahraničí. Věřím, že další rok přinese stabilní vývoj v této oblasti. U klientů vidíme růstové plány na letošní rok," uvedl Binar.
Zde pořadí nejsilnějších zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru v roce 2019 (v milionech korun, zdroj Nielsen Admosphere):