Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

E-shop a prodejny Pilulka zvedly tržby na 2,4 miliardy

13:49, 8. 6. 2020

Skupina Pilulka (e-shop Pilulka.cz a síť kamenných Pilulka Lékáren s volně dostupnými léky, kosmetikou, zdravotnickým materiálem, potravinářskými doplňky atd.) za loňský rok vyrostla o desítky procent.

Pilulka, za kterou stojí bratři Martin a Petr Kasovi, v loňském roce utržila 2,4 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 20 procent. Tržby kamenných lékáren stagnovaly, naopak výrazný růst zaznamenala online divize. V České republice skupina loni dosáhla provozního zisku ve výši 8 milionů korun. Pro letošní rok počítá Pilulka, která působí v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, s obdobným růstem.

"Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi," uvedl  Martin Kasa.

Za prvních pět měsíců letošního roku je skupina Pilulka výrazně nad plánem a míří k celkovým tržbám tří miliard korun. "Letošní rok je a bude velmi ovlivněn pandemií. Po provozně dobrém začátku roku přišlo období března a dubna, které vystřelilo Pilulku výrazně nad plán. Naopak kamenné lékárny v České republice nečeká snadné období. Lékárny, které nemají online podporu nebo exkluzivní polohu, budou mít v budoucnu velký problém. Léto a druhá polovina roku bude pro kamenné lékárníky velmi složitá kvůli propadu tržeb způsobenému nižší preskripcí lékařů a očekáváme, že dojde k uzavření celé řady lékáren a ke konsolidaci trhu," doplnil Kasa.

Pilulka letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se bude prezentovat pod brandem Pilulka.hu. "Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili. Kapacity jsme narychlo využili k urychlení startu některých služeb na stávajících trzích, jako je erecept.cz, spuštění brand store pro známé značky anebo jako přípravu marketplace pro dodavatele," dodává COO Pilulky Michal Hanáček.