Česká technologická společnost Livesport, kterou ovládá miliardář Martin Hájek (vlevo), od producenta a režiséra Petra Vachlera (vpravo) kupuje filmový portál Kinobox.cz.
Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede plodný publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi. Pro Hájka je to logický krok - v souvislosti s pandemií čínského koronaviru vyvstala nutnost diverzifikovat core byznys Livesportu, tedy poskytování sportovních informací (s nástupem pandemie se sportovní soutěže zastavily). Hájek tak paradoxně sahá po dalším byznysu, který je pandemií velmi zranitelný (čínský koronavirus znamenal stopku pro natáčení TV pořadů a filmů, zavřela se kina atd.).
Zároveň Hájek plánuje Kinobox.cz (1,12 milionu reálných uživatelů za květen 2020) vyslat více proti online filmové jedničce Čsfd.cz (3,26 milionu RU za stejný měsíc). "Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV," maluje vizi Hájek.
Kinobox.cz vznikl na základě TV pořadu Kinobox, který vznikl v roce 1993 a pro Českou televizi jej vyráběla VAC - Vachler Art Company. V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Vachler projekt neopouští zcela, zůstane zde v roli konzultanta.