Při nákupu reklamního prostoru na stanicích a webech české Nova Group (majitel skupina PPF) v roce 2021 budou muset zadavatelé a mediální agentury sáhnout opět hlouběji do kapsy. Další parametry obchodního modelu televize zůstanou zachovány.
Reklama na Nově od ledna 2021 zdraží v průměru o 5 procent. Kromě toho by se v obchodních podmínkách (OP) Novy pro další rok neměly objevit žádné další výraznější změny. "Základní struktura a principy OP se nemění již několik let, jsme stabilní partner pro spolupráci. Vycházíme z toho, co se nám osvědčilo a v tom pokračujeme. Letošní rok byl pro různé subjekty na trhu poměrně turbulentní a o to více se soustředíme na to, co fungovalo. Takže změn v OP je opravdu minimum, zachováváme nastavení základních principů a cen na úrovni letošního roku, vyjma základní ceny reklamy CPP," uvedl na dotaz Borovan.cz CoCEO TV Nova Jan Vlček (foto).
Nova by tak i nadále měla cílit na skupinu 15 - 54, vysílací čas je rozdělen na off prime time, prime time a super prime time. Zachována je i výše kalendářních koeficientů pro reklamní spoty, to znamená například duben 1,40; květen 1,40; červen 1,30; říjen 1,45 nebo listopad 1,45.
Konsolidované tržby Nova Group (včetně Slovenska) v roce 2019 dosáhly 7,852 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 457 milionů více. Z celkové sumy na prodej reklamního času připadlo 6,908 miliardy (o rok dříve 6,591 miliardy) a prodej kabelovým televizím 542 milionům (472 milionů). Ještě v roce 2017 konsolidované číslo tržeb televizní skupiny činilo 7 miliard korun. Celkový loňský obrat skupiny se pohyboval na úrovni 9,7 miliardy, podobně jako o rok dříve.
Konsolidovaný zisk Nova Group se meziročně zvedl z 553 milionů na 980 milionů korun. Odpisy byly na úrovni 1,692 miliardy, v roce 2018 to bylo 1,809 miliardy. EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) za loňský rok byl na úrovni přes 3,5 miliardy korun (o rok dříve 3,1 miliardy).