Akviziční společnost AQS, pod kterou spadá filmový distributor Bioscop a video- a digitální distributor Magic Box (filmová studia Paramount, Warner Bros., Walt Disney, Universal Studios), otočila trend z předchozího období a předloni navýšila tržby o desítky milionů.
Firma pod vedením Roberta Schaffera v roce 2019 utržila 238 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 23 milionů více. Z celkové sumy na kino připadlo přes 67 milionů a na na videodistribuci 171 milionů (meziročně plus 21 milionů). Čistý zisk ve sledovaném období vyskočil ze 700 tisíc na 12 milionů korun. Odpisy byly na úrovni 34 milionů. EBITDA se tak přiblížil 50 milionům korun.
AQS, která má dceřinku na Slovensku, uvádí filmy do kin, distribuuje filmové a televizní nosiče a obchoduje s merchandisingem. V oblasti videodistribuce v roce 2019 uvedla na trh 403 nových titulů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 40 procent. Rostoucím byznysem se stalo i uvádění filmů a TV seriálů na streamovací platformy včetně Netflixu.
Kinodistributor Bioscop se předloni stal pátým největším hráčem na trhu. Podle údajů UFD jeho filmy v daném období prodaly vstupenky za více než 112 milionů korun (4,3 procenta celkového trhu). Do kin na ně přišlo téměř 900 tisíc diváků. Kinodivize AQS v roce 2019 do kin distribuovala snímky Nabarvené ptáče (foto), Ženská na vrcholu nebo Léto s gentlemanem.
V loňském roce bylo hospodaření AQS zasaženo pandemií koronaviru a vládními restrikcemi, které po velkou část roku uzavřely kina. Postižena byla zejména kinodistribuce. Akviziční firma proto přistoupila k některým opatřením, jako snížení mimořádných odměn, vyplácených zaměstnancům, nebo zvýšení aktivity v segmentu VOD a prodeje televizních práv.