I přes citelný pokles příjmů z veřejného provozování (pandemie, stopka pro koncerty atd.) a prodejů fyzických nosičů (vývoj konzumace hudby) hudební průmysl v České republice v roce 2020 vyinkasoval více než v roce 2019.
Celkové příjmy hudební branže loni vzrostly o 8 procent na 1,183 miliardy korun (v absolutních číslech plus 90 milionů). Z toho na digitální prodeje připadlo 592 milionů (o rok dříve 424 milionů), na fyzické nosiče 195 milionů (212 milionů) a na provozovací práva 348 milionů (419 milionů). Vyplývá to z čísel české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).
Prodeje CD a DVD nosičů v daném období poklesly o 17 procent, respektive o 6 procent. Prodeje vinylových nosičů zaznamenaly nárůst o 12 procent. Digitální a fyzické prodeje jsou v poměru 75 : 25. Pokračuje pokles příjmů z downloadu, loni to bylo o 18 procent. Příjmy z downloadů již představují pouze 3 procenta z celkového objemu digitálních prodejů. Počet předplatitelů streamingových služeb v Česku loni narostl ze 700 tisíc na milion na konci roku 2020.
Vedoucí pozici na českém hudebním trhu v roce 2020 obhájilo hudební vydavatelství Universal Music, na druhém místě skončila Warner Music, třetí příčku zaujímá Sony Music. Pozici největšího domácího vydavatele si i nadále drží Supraphon. Nejprodávanějším titulem roku 2020 se stala výběrovka Karla Gotta (foto) 80/80 Největší hity 1964-2019 (Supraphon) následovaná novinkou Jaromíra Nohavici Máma mi na krk dala klíč (Nohavica/Petarda).