Vysoké nárůsty ekonomického výkonu, zejména čistého zisku, na druhou stranu příchod nových předplatitelů za očekáváním - takový byl první kvartál 2021 streamingového giganta Netflix, který celoglobálně deklaruje přes 207 milionů předplatitelů.
Firma od ledna do března utržila 7,163 miliardy dolarů. V meziročním srovnání za stejné období loni to je o 1,395 miliardy více. Z celkové cifry na region Spojené státy + Kanada připadlo 3,17 miliardy (o rok dříve 2,7 miliardy), na Evropu, Střední Východ a Afriku (EMEA) 2,34 miliardy (1,72 miliardy). Čistý zisk vyskočil ze 709 milionů na 1,707 miliardy dolarů.
Tempo nárůstu nových předplatitelů se zpomalilo zejména v Severní Americe. Netlix zde na konci března měl 74,384 milionu, o 448 tisíc více než na konci roku 2020. Ve státech EMEA si Netflix předplácelo 68,508 milionu abonentů. Mezikvartální nárůst zde činil 1,81 milionu. Celkem Netflix v uplynulém čtvrtletím přidal cca 3,98 milionu nových předplatitelů, což je hluboko pod deklarovanými cíli. Akcie Netflixu (na fotce jeden z nejsledovanějších seriálů Bridgerton) na čísla za 1Q zareagovala poklesem téměř o 10 procent.
Nízké nárůsty nových abonentů firma přičítá slabší nabídce novinek. V letošním roce chce proto do produkce premiérového obsahu investovat přes 17 miliard dolarů, o více než 5 miliard více, než v roce 2020.