V Česku se opět rozebíhá výroba audiovizuálních projektů, zejména pro zahraniční producenty. Již se natáčí nebo se připravují rozsáhlé projekty pro Netflix, Amazon, Lionsgate, NBC Universal, ZDF nebo Sky.
Výroba pokračuje i u dvou obřích projektů Carnival Row (foto) s Orlando Bloomem (druhá série) a Wheel of Time s Rosamund Pike (první a druhá série). Podle údajů, které má k dispozici Státní fond kinematografie, by se natáčení filmových projektů v roce 2021 mohlo dostat na úroveň před pandemií. Rok 2019 byl přitom pro tuzemský filmový průmysl rekordní, když do české výroby audiovizuálních projektů přiteklo 9 miliard korun zahraničních investic.
"Zájem zahraničních producentů byl pouze přibrzděn, v současné chvíli opět evidujeme obrovskou poptávku po natáčení v Česku. Audiovizuální průmysl má velmi silnou schopnost adaptace a rychlého znovuoživení, takže by mohl být i perfektním nástrojem k nastartování zaměstnanosti a podnikání v době pokoronavirové," uvedla ředitelka fondu Helena Bezděk Fraňková. "Řada velkých projektů se natáčí nejen v Praze ale i v regionech, tedy i pro ně to bude znamenat značné oživení."
Kromě výše uvedených projektů se v tuzemských ateliérech a exteriérech natáčely, točí nebo připravují další tituly: celovečerní film režiséra Marca Forstera White Bird: A Wonder Story (Lionsgate) s Gillian Anderson a Helen Mirren, seriálové projekty jako adaptace slavného románu E. M. Remarqua Na západní frontě klid (Netflix) s Danielem Brühlem, třetí řada americké série Hanna (Amazon, NBC Universal), příběh z období studené války o lásce mezi dvěma špióny odehrávající se ve východním Berlíně, Moskvě a Paříži Operations Totems (Amazon, Gaumont), adaptace stejnojmenného románu Choderlose Laclose Nebezpečné známosti (Lionsgate), apokalyptický seriál Extinction (Sky) nebo celovečerní film Netflixu Kosmonaut z Čech (adaptace románu amerického spisovatele českého původu Jaroslava Kalfaře).
V neposlední řadě by se zde měl vyrábět The Gray Man (Netflix), thriller z prostředí CIA v hlavních rolích s Ryanem Goslingem a Chrisem Evansem, a pohádka německé televize ZDF Trpaslík Nos. V letošním roce je na tzv. filmové pobídky připraveno celkem 800 milionů korun z prostředků daňových poplatníků. Jedná se o navýšení na 1,3 miliardy.