Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nielsen Admosphere: reklamní útraty v televizi za 1H 2021 meziročně stouply o 7 procent

Reklamní trh se pomalu začíná zotavovat z covidové pohromy v loňském roce. Reklamní útraty v prvním pololetí 2021 meziročně stouply v televizi, tisku a rádio. Jediný segment, který klesl, je venkovní reklama. Vyplývá to z měření agentury Nielsen Admosphere (NA).

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere počítá obsazený reklamní prostor v daném segmentu a kombinuje jej s ceníkovými cenami. Výsledné číslo se tak výrazně odchyluje od reálných reklamních útrat (nebere v potaz slevy atd.) a má spíše orientační význam. Podle NA reklamní útraty za 1H 2021 meziročně stouply v televizi o 7 procent, v tisku o 11 procent a v rádiu o 5 procent. Venkovní reklama naproti tomu vykázala pokles o 13 procent. Podrobněji viz následující tabulka (porovnává 1H 2021 a 1H 2020; číslo v miliardách korun):

  • televize     30,271     +7 procent
  • tisk            8,328     +11 procent
  • rádio         3,518     +5 procent
  • OOH         1,743     -13 procent

V samotném červnu 2021 reklamní útraty v televizi podle agentury meziročně stouply o 11 procent, v tisku o 18 procent, v rádiu o 12 procent a v OOH 23 procent. V následující tabulce je TOP 5 největších reklamních zadavatelů v červnu 2021 v ceníkových cenách (číslo v milionech korun, zdroj Nielsen Admosphere):

  • Kaufland Česká republika     187
  • Alza.cz     157
  • Albert Česká republika     152
  • Sazka     141
  • Lidl Česká republika     136