Investice do marketingové komunikace v loňském roce dosáhly podle čísel Asociace komunikačních
agentur (AKA) úrovně 124,7 miliardy korun (ceníkové ceny). V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 5 miliard.
Největší podíl na celkových číslech měl mediální prostor v televizi, jehož cena vzrostla o 4 procenta na 64,367 miliardy korun. Největší nárůst zaznamenal tisk (19,028 miliardy) a rádio (8,13 miliardy) o 11 procent. Výzkumu pro zpracovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere.
Podle dat Nielsen Admosphere z jara 2022 se v top 10 největších zadavatelů reklamy dlouhodobě drží obchodní řetězce. Největšími inzerenty loni byly Lidl (2,099 miliardy korun), Kaufland (2,048 miliardy) a Albert (1,829 miliardy). Oproti roku 2020 se však jejich investice rapidně nenavyšovaly. "Obchodní řetězce si udržely dominantní postavení. Zároveň je evidentní, že se jednak domácnosti začaly opět starat o své vybavení a jednak se začali spotřebitelné více starat sami o sebe. Chléb a hry prostě platí v každé době," uvedl ředitel ASMEA (Asociace mediálních agentur) Ondřej Novák.