Zlínská převážně retailová skupina HP Tronic, do jejíhož portfolia patří maloobchodní prodejce spotřební elektroniky Datart, navýšila v loňském roce obrat o 15 procent.
Obrat HP Tronic se tak zvedl na celkovou částku 24,1 miliard korun. EBITDA dosáhl hodnoty 1,29 miliard korun (o rok dříve 1,19 miliardy). Motorem růstu byl podle skupiny zejména internetový obchod, který nahradil propad prodejů v kamenných prodejnách, způsobený uzavřením prodejen z důvodu pandemie. Datart loni modernizoval logistické centrum v Jirnech a uvedl do provozu automatizovaný balicí stroj Opera. Díky nové technologii zrychlil balení zásilek zhruba dvacetkrát na 900 balíků za hodinu.
"V loňském roce byly naše prodejny uzavřeny 129 dní. Propad tržeb z prodejen se nám opět podařilo nahradit zvýšeným výkonem internetového obchodu. Posílili jsme výdejní místa, rozšířili skladové prostory a zrychlili jsme službu Rychlart, výdej objednaného zboží do 30 minut na prodejně. Průměrná doba pro přípravu zboží k vyzvednutí je 10 minut," uvedl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel HP Tronic.
Pod skupinu HP Tronic kromě Datart (preferovaná značka) spadá rovněž Euronics nebo Kasa.cz, dále Eta (výrobce domácích spotřebičů) a slovenský e-shop Hej.sk. V Česku Datart provozuje více než sto kamenných prodejen. Skupina působí i v cestovním ruchu. Majitelem HP Tronic je skupina podnikatelů v čele s Danuší Hradilovou a Danielem Večeřou (CEO).