Reklama na internetu zažívá zlaté časy. Vyplývá to z průzkumu inzertních výkonů internetové reklamy, který pro oborové Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median. Meziroční růst investic v roce 2021 činil 22 procent.
Výdaje do online reklamy tak podle SPIR loni činily v ceníkových cenách (a částečně čistých cenách) rekordních 48 miliard korun. Oproti realitě se jedná o hodně ustřelené číslo (díky nejrůznějším slevám), podobné průzkumy však mohou dobře naznačit existující trendy. Při přepočtu na čistě ceníkovou cenu se má podle SPIR dokonce jednat o objem 96,6 miliard korun.
Největší část inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu (32,6 miliardy v kombinovaných cenách, meziročně + 21 procent). Do display reklamy je započítána i reklama v obsahových sítích (zejména sítě Seznam Sklik, Google Ads a Facebook), RTB formou obchodovaná reklama a nativní reklama. Na display-video připadá 8,54 miliardy (+ 11 procent), na display-mobil 14,63 miliardy (+ 45 procent). Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, dohromady tvořila 65 procent podíl z celé display reklamy (21 miliardy) a meziročně vzrostla o 25 procent.
Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do které investovali inzerenti 14,3 miliardy korun v reálných cenách (+ 27 procent). Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,4 miliardy v ceníkových cenách (+ 11 procent).
Pro letošní rok je pro výdaje do online reklamy odhadován 12ti procentní růst, což by znamenalo investice celkem 54,2 miliard korun v roce 2022.