Souboj TV Prima (miliardář Ivan Zach) a operátora O2 Czech Republic (PPF) o přetáčení reklamních bloků nakonec končí tak, že v reálu tratí obě strany. Komerční televize si dle všeho prosadí svou, diváci IPTV služby O2 TV od 1. června nebudou moci přetáčet dopředu (Fast Forward) ve zpětném shlédnutí.
V praxi to bude znamenat, že uživatelé O2 TV při zpětném shlédnutí nebudou moci přeskočit reklamní breaky, které objeví ve vysílání na kanálech Prima Group. "S ohledem na striktní požadavky FTV Prima jsme neměli jinou možnost než funkci posunu vpřed ve zpětném zhlédnutí na jejích kanálech zcela odebrat," vysvětluje šéfka obsahu O2 TV Anna Lenerová.
Jak jsme psali již dříve, každoroční ztráta televize Prima z takového přetáčení reklamy v internetových platformách se pohybuje ve stovkách milionů korun, údajně až 300 milionů korun. Komerční televize proto s více než 50 operátory domluvila a domlouvá nové dealy, které buď přetáčení zakážou nebo povolí za určitý poplatek.
O2 ale v reakci na to nasadí lišácký protitah. Rovněž od 1. června O2 TV změní pořadí televizních kanálů v rámci všech tarifů. Nově tak zákazníci ve svém EPG (elektronickém programovém průvodci) najdou na vyšších, prémiových pozicích stanice Nova Group (majitel rovněž PPF), zatímco kanály FTV Prima (kromě hlavní Primy) v pořadí klesnou. A to někam až do třetí desítky. U řady konzervativních diváky, kteří si vybírají z předních pozic EPG, se tak zvyšuje pravděpodobnost, že si primácké kanály nezapnou. To zase může zpětně ohrozit dosavadní čísla sledovanosti programů Prima Group.
Ke změně řazení na předních příčkách kanálů O2 TV dochází podle zástupců operátora na základě nové komerční dohody. Skupina Nova podle O2 využila možnosti si za prémiové pozice zaplatit stejně, jako v minulosti FTV Prima. "Od června se tak dopředu na uvolněné pozice posouvají stanice Nova Cinema, Nova Fun, Nova Gold, Nova Action a Nova Lady. Výše se pak posunou také sportovní stanice, část filmových nebo například zpravodajská BBC World News," uvedli zástupci O2.
Nové smlouvy Primy s operátory budou platit od 1. června. Prima dává IPTV operátorům na výběr ze čtyř možností: 1. úplný zákaz přetáčení reklamy. 2. přetáčení jen části reklamního bloku 3. povolení přetáčení za poplatek 4. nahrazení lineární reklamy novým blokem online inzerce s menším rozsahem. Samotní operátoři pak svým koncovým zákazníků mohou nabídnout jednu z výše uvedených možností.