Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Primácké mediazastupitelství Media Club loni zvedlo tržby o čtvrt miliardy

Obchodní mediazastupitelství Media Club, které patří do mediálního impéria majitele TV Prima Ivana Zacha, v roce 2021 navýšilo tržby i zisk před zdaněním o stovky milionů korun.

Firma podle zástupců Primy loni utržila 5,2 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 247 milionů. Čistý zisk Media Clubu meziročně vyskočil z 343 milionů na 665 milionů korun.

"Mezi televizní reklamou Media Clubu nadále dominoval prodej reklamy na kanálech skupiny Prima, jejichž podíl sledovanosti ve strategické cílové skupině 15 až 69 let nadále rostl, a díky tomu se navýšil i objem odbavených GRPs. Hrubé tržby z prodeje televizní reklamy v roce 2021 dosáhly téměř 4,2 miliardy korun," uvedla tisková mluvčí Primy Gabriela Semová.

Hrubé tržby z prodeje rozhlasové reklamy podle ní dosáhly 819 milionů korun. V online se zvýšila poptávka po prodeji videoreklamy, bannerů a programatické reklamy, jejíž objem se dokonce zdvojnásobil. Za prodej online služeb měl Media Club hrubé tržby ve výši 180 milionů, uvedla Semová. Celkový zisk Media Clubu před zdaněním v roce 2021 podle ní měl dosáhnout 818 milionů, o rok dříve to bylo 438 milionů korun.

Media Club (na fotce obchodní ředitel Ladislav Dianiška) prodává reklamní prostor nejen na kanálech Prima Group, ale i ÓčkaAtmediaTV Barrandov nebo na rádiích Daniela Křetínského a svěřenského fondu Andreje Babiše.