Polská e-commerce skupina Allegro, která v Česku vlastní Mall Group a logistického operátora We/Do a která je kotována na varšavské burze, oznámil za druhý kvartál 2022 některá růstová čísla.
Tržby polské divize Allegra za 2Q dosáhly 1,6 miliardy polských zlatých (v přepočtu cca 8,3 miliardy korun), což představuje meziroční nárůst o 22,3 procenta. Konsolidované tržby skupiny se i díky akvizicím zvedly meziročně o 69 procent na 2,21 miliardy zlotých. Počet aktivních zákazníků polských operací dosáhl ve 2. čtvrtletí nového maxima 13,6 milionu, meziročně o 2,1 procenta více. Růst hrubého objemu prodaného zboží se v 2Q meziročně zrychlil na 16 procent a dosáhl 12,1 miliardy zlotých. Upravený EBITDA za sledované období dosáhl 551,3 milionu zlotých, v meziročním srovnání o 1,5 procenta méně.
Navzdory některým růstovým číslům však akcie Allegra v letošním roce spadly téměř o 60 procent na aktuálních cca 23 zlotých za akcii.
Allegro již zahájilo konsolidaci v dubnu nabyté Mall Group a We/Do (cena transakce dosáhla 22,5 miliardy korun) a připravuje nasazení svého tržiště pro obchodníky třetích stran i v České republice. Na Mall.cz již podle zástupců firmy vstoupili první polští obchodníci a první čeští obchodníci zároveň debutovali na Allegro.pl. V Česku je již k dispozici rovněž Allegro.com a skupina se chystá od příštího roku integrovat svou platformu v celé střední a východní Evropě.
"Naše aktuální očekávání, která se snaží o střízlivý výhled do nadcházejících měsíců, jsou vzhledem k rychle se měnícímu makroekonomickému prostředí opatrná.... Střednědobá očekávání, připravená v loňském plánovacím kole, jsme zveřejnili právě v den, kdy Rusko napadlo Ukrajinu a svět se tak stal mnohem nejistějším místem. Snažíme se plně připravit na pravděpodobné náročnější ekonomické období, které nás čeká, a připravená očekávání jsme se proto rozhodli přehodnotit, přičemž mezitím dokončujeme aktuální velmi důležité plánovací kolo. Přesto polské operace ve druhém čtvrtletí zlepšily trend vývoje marží a v aktuálním čtvrtletí by měly dále zrychlit růst GMV (hrubý objem prodaného zboží, pozn. aut) a vrátit se k růstu upraveného zisku EBITDA. Tyto pozitivní trendy pomáhají tlumit nepříznivé vlivy na výsledky naší skupiny způsobené nabytím Mall Group, u které se snažíme ve složitém tržním prostředí stabilizovat GMV," glosoval finanční ředitel Allegra Jon Eastick.