Trh s rádiovou reklamou v letošním roce vyskočil téměř o 20 milionů korun. Podle hlavních hráčů trhu (Český rozhlas, MMS/Radiohouse, Media Club) byl první kvartál 2023 "z pohledu čistých investic druhým nejrychleji rostoucím kvartálem za poslední roky" (viz obrázek).
Celkové útraty zadavatelů a mediálních agentur za rádiovou reklamu (národní i regionální) od ledna do března 2023 přesáhly 315 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů více. "Vývoj investic přibližně odráží zdražení reklamy i vyšší naplněnost reklamních prostor v Q1 oproti minulým rokům." Cifry jsou založeny na objemu v ceníkových cenách mínus slevy a bartery, nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. V úvahu se berou fakturované objemy, nikoli odvysílané.
V 1Q 2023 nejvíce rostly sektory maloobchod s potravinami, finance, hobby, zábava a volný čas a cestování. Naopak klesaly HR nábor a stavebnictví. "Odhadujeme zotavení sektoru stavebnictví. Pokračuje růst automotive segmentu, financí a segmentu volného času. Duben pokračuje tempem růstu z Q1."
Podle Radioprojektu za sledované období 4Q2022 - 1Q2023 měl největší podíl na rádiovém trhu Český rozhlas Radiožurnál s 11,8 procenta. Dále následovaly: Rádio Blaník 10,4 procenta, Rádio Impuls 9,6 procenta, Evropa 2 7,4 procenta, Frekvence 1 7,4 procenta, Rádio Kiss 6,7 procenta a Hitrádio Total 6,4 procenta.