Polská e-commerce společnost Allegro, která je kotovaná na varšavské burze a která v Česku vlastní velký online obchod Mall.cz, předpovídá pokles důležitých ekonomických ukazatelů svého českého byznysu.
Allegro očekává, že hrubá hodnota zboží (GMV; celková hodnota zboží, prodaného přes obchodní místo, pozn. aut.) v segmentu Mall ve 2. čtvrtletí 2023 meziročně poklesne o 3 až 6 procent, tržby se očekávají meziročně nižší o 8 až 11 procent. Upravený zisk EBITDA by měl dosáhnout 110 až 120 milionů zlotých "V České republice přetrvává náročná makroekonomická situace, vedoucí k poklesu spotřebitelských výdajů, což zapříčiňuje pokles GMV u segmentu Mall. Ten by měl v nejbližších měsících pravděpodobně dorovnat nový GMV platformy Allegro.cz," uvedla firma. Marketplace Allegro.cz v Česku odstartoval před několika týdny.
Samotné Allegro vykázalo v 1Q 2023 růstová čísla u polských aktivit, které tvoří 94 procent celkové obchodní činnosti. Podle údajů firmy GMV polského byznysu vzrostla v 1. čtvrtletí meziročně o 14 procent na 12,34 miliardy polských zlotých (PLN), konsolidovaná GMV včetně Mall Group a logistického operátora We|Do vzrostla meziročně o 21,4 procenta. Výnosy z polských aktivit společnosti vzrostly v prvním čtvrtletí meziročně o 22,7 procenta na 1,71 miliardy PLN. Základna aktivních kupujících společnosti Allegro dosáhla v 1. čtvrtletí v Polsku 14,2 milionu. Průměrná GMV na aktivního kupujícího byla meziročně vyšší téměř o 10 procent a činila 3582 PLN. Upravený zisk EBITDA z polských aktivit vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o 29,7 procent na 600,6 milionu PLN.
Ve druhé kvartálu 2023 Allegro čeká meziroční růst GMV polských aktivit o 11 až 12 procent, růst tržeb o 16 až 18 procent a růst upraveného zisku EBITDA o 13 a 16 procent.