Letní open air festival Metronome Prague, který se v červnu koná na pražském Výstavišti, má před sebou už jen tři týdny do startu. Podle pořadatelů je momentálně prodáno přibližně 18 tisíc vstupenek.
Ambicí organizátorů ze společnosti Metronome Production je prodat na akci 25 tisíc lístků. Loni na festival přišlo na 22 tisíc lidí. Rozpočet akce se pohybuje okolo 100 milionů korun. V současné době jsou vyprodané vstupenky do VIP zóny, jejichž cena v závěru dosahovala 8 tisíc korun. Naopak u "běžných" vstupenek je cítit zvolnění dynamiky prodejů. Podle pořadatele Davida Gaydečka jedním z důvodů může být rozvírající se majetkové či příjmové nůžky ve společnosti.
"Udělali jsme důležité rozhodnutí. Všichni v naší branži cítíme, že publikum ocení zastropování cen vstupenek. Původně plánovaný skok ceny třídenní vstupenky jsme odložili až na termín konání festivalu. Do té doby držíme cenu třídenní vstupenky, která obsahuje vstup na všech 80 koncertů, na třech a půl tisících korunách," komentoval Gaydečka. Festival rovněž otevřel novou Komfort zónu, která bude mít zázemí ve stanu a jejíž cena vstupenek je nyní na úrovni 5400 korun.
K hlavním hvězdám Metronome Prague budou patřit Jamiroquai, M83, White Lies, Editors, ZAZ, Moderat, Aurora nebo Tove Lo. Z českých Zrní, Midi Lidi, Supercrooo, PSH atd. Celkem vystoupí na 80 kapel a umělců. Novinkou jsou podcasty natáčené živě s publikem přímo z Metronome Prague, a to s moderátory jako je Čestmír Strakatý s Prostorem X, Pastoral Brothers, Dobrovský & Šídlo, My děti s odvahou atd.
Ke sponzorům akce patří Pražská plynárenská, ČEZ, Škoda Auto (první spolupráce), PPF nebo Karlin Group. Metronome Prague podporuje i ministerstvo kultury a hlavní město Praha. V Metronome Production má Gaydečka a Martin Voňka každý po 25 procentech, 50 procent pak investor Libor Winkler.