Evidentně dobře nastavená obchodní politika a ceny reklamy pro rok 2022, pro reklamní zadavatele pak nutnost sáhnout hlouběji do kapsy. Největší komerční televize Nova (majitel PPF) v loňském roce zvedla hlavní ekonomické ukazatele na rekordní hodnoty.
Provozní a licenční firma TV Nova v roce 2022 utržila 7,066 miliardy korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 929 milionů. Zde rozdělení celkové sumy tržeb:
Celkový obrat televize se navýšil z 8,381 miliardy na 9,257 miliardy korun. Již podruhé za sebou se podařilo net profit TV stanice udržet nad miliardu korun - loni to bylo 1,112 miliardy a rok dříve 1,046 miliardy. EBITDA za rok 2022 činil 2,759 miliardy. V roce 2021 to bylo 2,485 miliardy.
"Díky vyváženému programovému schématu zůstala skupina Nova v roce 2022 v mladší cílové skupině 15 - 54 jedničkou televizní sledovanosti, a to v hlavním vysílacím čase i v celodenním vysílání. Skupina Nova dosáhla v uplynulém roce v CS 15 - 54 v hlavním vysílacím čase 36,2 procenta podílu na sledovanosti," komentovali rok 2022 jednatelé Novy Klára Brachtlová a Štěpán Peichl.
Nejsledovanějším TV formátem Novy v roce 2022 se podle zástupců stanice stala čtvrtá řada seriálu Policie Modrava (foto). Dobře si vedly i kriminální seriály Specialisté a Odznak Vysočina. TV Nova loni pokračovala v rozsáhlých investicích do rozvoje streamovací platformy Voyo.cz, která na konci roku 2022 překročila hranici půl milionu předplatitelů v Česku a na Slovensku a zařadila se mezi největší hráče tuzemského streamovacího trhu.