Předpokládaný tah největší komerční televize Nova, o kterém jsme psali jako první, dostal detailní kontury. Vysoká poptávka reklamních zadavatelů a mediálních agentur plus rostoucí náklady (služby, energie, honoráře autorů atd.) vedla stanici k podstatnému zdražení inzertního prostoru v roce 2024.
Cena reklamy na kanálech Nova Group v příštím roce vyskočí v průměru o 18 procent. Je to více než letos - průměrné zdražení na bázi meziročně srovnatelného rozpočtu v roce 2023 činilo 12 procent. "Věříme, že naši klienti ocení zachování atraktivní nákupní cílové skupiny Dospělí 15 - 54 i pro příští rok. V rámci cenových parametrů jsme přistoupili k úpravě koeficientu u stopáže 15sekundového spotu a navyšujeme koeficienty v nejvytíženějších měsících květen, červen, září a říjen, a to o 5 procentních bodů (hodnoty u reklamních spotů v letošním roce jsou květen 1,40, červen 1,40, září 1,45 a říjen 1,45, pozn. aut). Co se týče časových pásem, tak navyšujeme o 5 procentních bodů off prime time koeficient," uvedl pro Borovan.cz obchodní ředitel Honza Ulrych (foto).
TV stanice v příštím roce představí dvě novinky. První je podle Ulrycha deseti procentní příplatek za umístění reklamy v premiérových pořadech, u kterých Nova předpokládá vysokou poptávku ze strany zadavatelů. Další novinkou je rovněž deseti procentní příplatek za pozdní booking u objednávek přijatých více než 10 pracovních dní po vydání programu. "Vzhledem k nutnosti naplánování dostatečných kapacit reklamního inventory v časových pásmech je pro nás důležité znát poptávku co nejdříve. Věříme, že majorita klientů dá přednost včasnému bookingu kampaní bez příplatku, a pomůže nám tak optimalizovat reklamní prostor současně s plněním parametrů kampaní," doplnil Ulrych.
Televize Prima oznámí obchodní podmínky 2024 v příštích dnech.