Streamovací gigant Netflix, kotovaný na americké burze, za uplynulé čtvrtletí (skončilo 30. září) výrazně přidal. Celkový počet předplatitelů po celém světě na konci sledovaného období dosáhl 247 milionů.
Pro srovnání: konkurenční Disney+ má 106 milionů, Max/Discovery+ 96 milionů předplatitelů. Netflix za uplynulý kvartál celkem navýšil počty abonentů o 9 milionů. Na trhu v Severní Americe má streamovací platforma přes 77 milionů předplatitelů (mezikvartálně plus 1,75 milionu), na trhu EMEA (Evropa, Střední Východ, Afrika) 83,8 milionu (plus 4 miliony), v Latinské Americe 43,6 milionu (plus 1,2 milionu) a na asijsko-pacifickém trhu 42,4 milionu (plus 1,9 milionu).
Celkové tržby streamovací firmy se za první tři kvartály 2023 meziročně zvedly z 23,8 miliardy na 24,9 miliardy dolarů. Čistý zisk Netflixu za prvních devět měsíců letošního roku činil 4,47 miliardy dolarů. O rok dříve za stejné období to bylo 4,44 miliardy. Jak jsme psali již dříve, Netflix nedávno představil nové možnosti reklamních investic pro zadavatele a mediální agentury. Nové formáty zahrnují kupříkladu sponzorství show nebo sponzorství sezóny, sponzorství na živé akce nebo sponzoring jednotlivých dílů seriálů (umožní shlédnout jeden díl bez reklam). Vše se týká samozřejmě zlevněných předplatných Netflixu, obsahujících reklamu.